Pieczęć

Sukcesy

  • Nagroda Akademii Filmowej „Oskar” dla filmu „Ida” Pawła Pawlikowskiego z główną rolą kobiecą absolwentki Studia Teatralnego – Agaty Trzebuchowskiej.
  • NAGRODA IM. ROBERTA PALUCHOWSKIEGO w kategorii sztuki sceniczne w wysokości dla Iwony Mączki-Chodorowskiej za rolę w spektaklu "Podróż" podczas 53. edycji Festiwalu Fama
  • NAGRODA TRÓJZĄB NEPTUNA dla najlepszego projektu lub wydarzenia artystycznego zrealizowanego podczas 53. Festiwalu Fama, ufundowaną przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza za spektakl “Podróż” w reż. Tomasza Zadróżnego
  • Nagroda główna na 33. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi dla absolwentki Studia Teatralnego – Magdaleny Jaworskiej.
  • Grand Prix i „Złoty Tukan” na 36. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej dla absolwenta Studia Teatralnego – Macieja Musiałowskiego.
  • Absolwenci Monika Szymczyk, Filip Pietkiewicz – Bednarek, oraz Magdalena Dębicka uzyskali pozytywny wynik egzaminu eksternistycznego dla aktorów dramatu, uzyskując tym samym prawo do wykonywania zawodu.

Opinie studentów

  • Drogi Tomku, na wstępnie napiszę o moich ogólnych uczuciach i wnioskach z pierwszego semestru pracy w Studiu. Generalnie nauka jakiej udzielasz na zajęciach jest dla mnie bardzo cenna, zmieniłeś moje podejście do wielu rzeczy, takich jak obserwacja zachowań, detale ruchu i gestu, skupienie – jako element bez którego nie ma żadnej pracy. Bardzo mi się podoba że zajęcia nie skupiają się tylko na teatrze stricte teatrze, tylko program zajęć dotyka wielu dziedzin, jak to powiedziałeś – pogranicza teatru. Cieszę się, że tu nie ma pedagoga od wszystkiego tylko są specjaliści w danych dziedzinach! To bardzo ważne, czego nie miałem na innych zajęciach, czy warsztatach. Bardzo się cieszę z tego, że mogę tu przychodzić i się uczyć. Zajęcia są z wielu dziedzin, jest to bogate, różnorodne, kolorowe, bardzo to nam opowiada, reszta też tak uważa.
    Piotr
  • To, co najbardziej podobało mi się w drugim semestrze, to praca nad „Poczekalnią”, to, w jaki sposób stopniowo przygotowywaliśmy się do tego przedstawienia. Najpierw obserwacja i tworzenie scenek dworcowych, później wyjazd do Skierniewic – obserwacja poczekalni i poczucie całego klimatu tego miejsca (zapach, rytm, zachowanie innych ludzi), na koniec szukanie i praca nad stworzeniem własnej postaci. W tym czasie uświadomiłam sobie, że stworzenie przedstawienia nie jest takie proste, ze jest to pewien proces. Zawsze myślałam, ze wystarczy nauczyć się roli, później oczywiście trzeba jakoś „wczuć” się w postać, następnie kilka prób i przedstawienie gotowe! Bardzo dobrze, że tak dużo czasu poświęciliśmy piosence aktorskiej, mam teraz większa świadomość, w jaki sposób pracować nad interpretacją piosenki, a po za tym jest to kolejna bardzo cenna umiejętność. Uważam, ze super okazał się pomysł z przygotowywaniem wykładów o ludziach teatru. Nigdy wcześniej nie interesowała mnie historia teatru, wstyd się przyznać, ale praktycznie nie potrafiłam wymienić ani jednego nazwiska reżysera… Kiedy przygotowywałam się do wykładu o Stanisławskim, zrozumiałam, że po pierwsze jest to niesamowicie ciekawe, a po drugie bardzo ważne mieć wiedze na ten temat! Teraz jak sobie pomyślę, ze mogłam mówić o tym, że interesuję się teatrem i równocześnie nie posiadać żadnej wiedzy w tym temacie, to widzę jak bardzo to było niedojrzałe i naiwne. Po za tym posiadanie pewnej wiedzy na temat, który cię rzeczywiście interesuje jest po prostu czymś bardzo fajnym i przynosi tobie satysfakcje, dlatego też, zaczęłam się edukować i czytać, więcej czytać, jeszcze więcej.
    Małgorzata
  • Czuję, że ten rok był dla mnie bardzo przełomowy. Zdałam sobie sprawę z wielu rzeczy, na które wcześniej nie zwróciłabym uwagi. Stałam się na pewno bardziej świadoma, zarówno w życiu jak i na scenie. Zajęcia w Bazie nauczyły mnie dyscypliny. Wiem, że jeśli nie będę pracować sama nad sobą, to nikt za mnie tego nie zrobi. Teatr jest przepięknym miejscem, gdzie spotykają się wrażliwi ludzie, znacznie różniący się od tych, spotykanych na co dzień, dlatego cieszę się, że często mogę przebywać z tak twórczymi osobami. Na wszystkich zajęciach miałam okazję pracować nad swoimi słabościami i rozwinąć się w najróżniejszych kierunkach.
    Zosia

Absolwenci

  • Marta Dylewska (AT Warszawa)
  • Bartosz Żuchowski (AT Warszawa)
  • Katarzyna Obidzińska (AT w Warszawie)
  • Szczepan Kajfasz (AT w Warszawie)
  • Jakub Pruski (AT w Warszawie)
  • Anna Grochowska (AT w Warszawie)
  • Julia Piklikiewicz (AT w Warszawie)
  • Piotr Osak (AT Białystok)
  • Małgorzata Chrzanowska (AT Białystok)
  • Julianna Dorosz (AT Białystok)
  • Hanna Daniszewska (AT Białystok)
  • Katarzyna Wolak (AT Białystok)
  • Monika Szymczyk (AT Białystok)
  • Paweł Tomaszewski (PWST Kraków)
  • Michał Wanio (PWST Kraków)
  • Magda Jaworska (PWST Kraków)
  • Monika Roszko (PWST Kraków)
  • Kamil Mróz (PWST Kraków)
  • Gosia Zielińska (PWST Kraków)
  • Weronika Łukaszewska (PWST Kraków)
  • Emma Giegżno (PWST Kraków)
  • Jakub Guszkowski (PWST Kraków)
  • Grażyna Sobocińska (PWST Kraków)
  • Adrianna Pawłowska (PWST Kraków)
  • Katarzyna Pachelska (PWST Kraków)
  • Michał Walentynowicz (PWST Kraków)
  • Monika Jarosińska (PWST Kraków filia w Bytomiu)
  • Mateusz Wróblewski (PWST Kraków filia w Bytomiu)
  • Kamila Kamińska (PWSFTViT w Łodzi)
  • Maciej Musiałowski (PWSFTViT w Łodzi)
  • Hubert Sycz (PWSFTViT w Łodzi)
  • Krystian Pesta (PWSFTViT w Łodzi)
  • Adrian Budakow (PWSFTViT w Łodzi)
  • Kamil Rodek (PWSFTViT w Łodzi)
  • Hubert Kowalczys (PWSFTViT w Łodzi)
  • Dorota Goliasz (PWSFTViT w Łodzi)
  • Aleksandra Prochownik (PWST Wrocław)
  • Tomasz Taranta (PWST Wrocław)
  • Pamela Płachtij (PWST Wrocław)
  • Anna Kozłowska (PWST Wrocław)
  • Urszula Gołdowska (PWST Wrocław)
  • Magdalena Taranta (PWST Wrocław)
  • Anna Siennicka (PWST Wrocław)
  • Jan Litwinowicz (PWST Wrocław)
  • Piotr Hild (Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie)
  • Katarzyna Trzeszczkowska (Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie)
  • Ada Cudnik (Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie)
  • Piotr Tymczak (Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie)
  • Joanna Derenowska (Petersburg State Theatre Arts Academy)
  • Alicja Bobruk (AT Warszawa)
  • Angelika Jasińska (AT Warszawa)
  • Mikołaj Łukasiewicz (AT Warszawa)
  • Ewa Bukała (AT Warszawa)
  • Natalia Kobryń (reżyseria, AT Warszawa)
  • Dominika Banaszek (AST Wrocław)
  • Julia Wilijewicz (AST Wrocław)
  • Magdalena Sawicka (AST Wrocław)
  • Klara Wojnicka (AST Wrocław)
  • Joanna Czyżak (AST Wrocław)
  • Anna Korzeniak-Nadowska (AST Wrocław)
  • Ewa Wyględowska - Cieślik (AST Wrocław)
  • Kamila Bartkowiak (AST Wrocław)
  • Maria Pisera (AST Wrocław)
  • Julia Gęsich (AST Wrocław)
  • Maria Stępień (AST Wrocław)
  • Tosia Fedorowicz-Biedroń (AST Wrocław)
  • Barbara Szymczyk (AT Białystok)
  • Julia Fidelus (AT Białystok)
  • Michał Konopka (AST Bytom)
  • Michalina Zgaińska (AST Kraków)
  • Weronika Stankiewicz (AST Kraków)
  • Marcelina Bińczyk (AST Kraków)
  • Charles Rabenda (AST Kraków)

Dowiedz się więcej o naszym Studio: